Student selected for the 1st ASCENT PhD Accelerator Programme

On November 20th 2017 imec hosted the very first ASCENT PhD Accelerator workshop. Various topics were covered addressing reliability and failure mechanisms in state-of-the art microelectronic devices. This gave the opportunity to 6 international students, selected by the 3 institutes from a pool of ~40 applicants interested to step in the ASCENT project, to get insights in dielectric breakdown, self-heating, back-end reliability, etc.
One of the 6 selected students is Nicolò Zagni of the International Doctorate in ICT, University of Modena and Reggio Emilia.

TACC Training for Automotive Companies Creation

Lo scorso 29 novembre è stato pubblicato il bando per le candidature al progetto TACC Training for Automotive Companies Creation, percorso sperimentale e innovativo di orientamento e formazione all'imprenditorialità del settore automotive, in contesto interdisciplinare.
Il progetto è dedicato agli studenti delle lauree magistrali e ai dottorandi di UniMoRe e può rappresentare una interessante opportunità per acquisire competenze e soft skills in tema di innovazione e imprenditività, utili nel mondo del lavoro.
E' possibile scaricare presentazione sintetica , manifesto e call for applications.
Fino al 9 gennaio sarà possibile candidarsi per partecipare al progetto e l'inizio delle attività è previsto a marzo 2018. Ulteriori info al link automotiveacademy.unimore.it/tacc.

Thesis Award

Giovanni Simonini received the Award for the best PhD Thesis defended in an Italian University in 2016 from the IEEE Computer Society Italy Section Chapter Computer Science and Engineering with his PhD dissertaion titled "Loosely Schema-aware Techniques for Big Data Integration".
Giovanni obtained is PhD in the 2016 from the ICT International Doctorate of the University of Modena and Reggio Emilia (XXVIII cycle) under the supervision of Prof. Sonia Bergmaschi
The prize was awarded at the 3rd International Forum on Research and Technologies for Society and Industry (http://rtsi2017.ieeesezioneitalia.it)

Demo Award

Luca Gagliardelli (XXXII cycle) received the 2nd prize ex aequo at the IEEE Young Professional Event (demo competition) for his demo "SparkER: an Entity Resolution framework for Apache Spark".

Ranking and Admission

The ranking of the Doctoral Program in ICT has been published; go to http://www.ict.unimore.it/Admission.asp for more information on what to do to get enrolled - deadline October 2th

Avviso - tasse

Coloro che partecipano alle procedure selettive di ammissione ai Dottorati di ricerca del XXXIII ciclo (anno accademico 2017/2018) e coloro che devono iscriversi al secondo o terzo anno dei Dottorati di ricerca per l'anno accademico 2017/2018 sono pregati di leggere attentamente quanto indicato nell'avviso riportato e nel relativo allegato.

Applications

The deadline for the submission of candidates' applications will be July 13, 2017 (13:00). The admission is reserved to students who will be obtain their degree before October 31, 2017. The admission commettee will consider documents produced by the candidates within the deadline mentioned above. The new call for applications has been released and is available through the following link.

Si comunica che la scadenza del termine per la presentazione delle domande dei candidati sarà il 13 Luglio 2017 (ore 13:00) e che ai concorsi di ammissione potranno partecipare coloro che alla data del 31 ottobre 2017 saranno in possesso del titolo accademico previsto. Saranno oggetto di valutazione da parte delle Commissioni giudicatrici i soli documenti prodotti dai candidati entro la scadenza sopra citata. Il bando e la documentazione sono scaricabili al seguente link.